Echipa RAMURI despre armuri, slow fashion și cultul hainelor -

Echipa RAMURI despre armuri, slow fashion și cultul hainelor

  • august 16, 2019
  • Imagini:Nicolae Ursu
  • Timp de citire:7 minute
Echipa RAMURI despre armuri, slow fashion și cultul hainelor

Articolele lor vestimentare nu le poți vedea decât online. Este prima enigmă de care ne-am ciocnit când am decis să aflăm ce se ascunde în spatele pieselor vestimentare „RAMURI”. Nu au conturi aparte pe rețelele de socializare și le găsești doar ca „Echipa RAMURI” – a doua enigmă. Două au fost suficiente pentru a dori și mai tare să le cunoaștem. Le-am găsit, le-am văzut și am depănat istoria hainelor simple din in. Irina și Valentina  sunt două tinere îndrăgostite de croi, stofe și calitate care fac armuri, or așa spune motto-ul companiei „Haina mea – armura mea”.

RAMURI FILOZOFICE

Denumirea „RAMURI ”a fost întâi denumirea unei colecții. Nouă ne plac cuvintele puternice, iar acesta este unul dintre ele. La un moment al existenței noastre, ne-am dat seama că suntem destul de mature pentru a face față puterii acestui cuvânt, care este unul autentic și ne reprezintă ca popor. „RAMURI” mai are și o semnificație filozofică: Noi toți suntem uniți de o rădăcină, dar devenim RAMURI, toți diferiți, dar toți un concept. În viața noastră de luptător, toți avem ceea ce ne unește, suntem unici, dar parte a unui tot întreg. ”

Observăm în creațiile voastre mult in. De ce inul și nu mătasea, de exemplu?

 

„Dacă mătase, atunci naturală. Dacă in, atunci de cea mai bună calitate!”

 

IRINA:  Eu am îndrăgit foarte mult inul. Înainte era considerat o stofă destinată păturilor sociale joase, sub mediu, aristocraților fiindu-le rezervată mătasea. Îmi doresc mult să readuc inul în actualitate și să-l înnobilez, dându-i statutul de stofă de lux în uzul vestimentar. Oricum, începem să descoperim și mătasea. Cu ajutorul ei poți reda alte forme decât cu inul… fiecare stofă te limitează cumva, fiecare are direcția ei.

VALENTINA: Noi demult poate am fi trecut la mătase, dacă am fi avut acces. Aceasta este cea mai mare problemă, de fapt. Dacă să faci din mătase, atunci din mătase naturală și este mai complicat să ai acces la astfel de material, plus că este mai scump, respectiv și produsele ar fi mai scumpe.

Cât e de ușor să găsești materie primă calitativă la noi?

Valentina, co-fondatoarea brandului RAMURI

VALENTINA: Este o întrebare dureroasă. La noi este complicat să găsești stofă calitativă. Datorită faptului că nu suntem o companie mare și ne mulțumim cu cantități relativ mici de materie primă, încercăm prin diferite metode să o aducem de peste hotare. Cert e faptul că, odată ce începi a lucra cu stofe bune și faci produse de calitate, înțelegi că nu poți să te cobori la un alt nivel.

IRINA:  Găsim stofe cunoscute în stocuri de textile, dar sunt în cantități foarte limitate. Oricum, brandul nostru prin aceasta și se deosebește, toate produsele noastre sunt unice, nu se repetă. Dacă sunt similare ca formă, se deosebesc prin broderie. Dacă broderia este similară, croiul este diferit. Lumea, probabil din cauza asta și ne cautî, facem mici colecții capsule, pe care nu le poți găsi în orice magazin.

Broderiile au semnificații și tradiție. Voi le păstrați autenticitatea sau încercați să le stilizați și să le modernizați?

Irina, co-fondatoarea brandului RAMURI

IRINA:  Sigur că își au inspirația în tradiții și istorie. La început le studiam mult, dar ele sunt atât de profunde, încât puțini le-ar căuta semnificația. Din această cauză am ales să ne axăm pe estetic, nu am vrea să dăm o semnificație simbolică, or fiecare vede ceea ce îi este aproape. Pentru noi este important să nu încărcăm din punct de vedere energetic ceea ce facem, proprietarul singur va găsi și se va regăsi în haina lui. Mai mult, elementele se transformă pentru omul care sunt făcute.

VALENTINA: Creare broderii este, cum îl numim noi, „Procesul magic”. Fiecare persoană este ca un univers aparte pe care trebuie să-l descoperi pentru ca într-un final el să iasă mulțumit, iar tu să îi fii aproape. Schița se naște din această cunoștință, broderiile vin de la sine.

Acest lucru este valabil pentru colecțiile private, ce faceți cu colecțiile voastre?

IRINA:  Atunci suntem mai mult noi în ceea ce facem.

VALENTINA: Crearea acestor colecții arată ca o clacă. Stăm împreună  cu toate cărțile în față, mai deschidem internetul, ne inspirăm, discutăm, alegem detaliile care ne plac, facem mood board-uri . Tăiem, adăugăm, desenăm… până se conturează ideea.

Care este formula prin care ați fugit de kitsch?

IRINA:  Ne concentrăm pe valorile pe care le cam pierdem, din păcate. Eu iubesc ceea ce vine din trecut. Atunci viața era mult mai calitativă. Chiar și masele, clasele inferioare avea acces la lucruri mult mai bune decât avem noi acum.

VALENTINA: În toată dezvoltarea și viteza pe care o avem am pierdut cumva din calitate. Chiar și calitatea lucrurilor și a vieții.

IRINA: Am pierdut cultura calității și mulți dintre noi am uitat de responsabilitatea noastră, ca oameni care aducem frumosul. Studiez mult partea calității și îmi dau seama că avem multe de învățat, dar acest lucru ne stimulează să căutăm și să învățăm permanent.

Ce înseamnă pentru voi hainele?

 

„Armură!”

 

IRINA: Ceea ce te accentuează pe tine, nu ce vrei să fii sau să arăți că ești.

VALENTINA: Aici să facem bine diferența. Armura nu e o mască. E precum un luptător, care merge la luptă și urmează un ritual întreg. Când soția își îmbracă soțul în armură, ea de fapt îi înmulțește calitățile lui pozitive și îl face mai bun. Pentru asta și îndrăgesc haina. pentru faptul că le creez, de fapt, pentru a înmulți calitățile pozitive. În haina potrivită, omul se simte mai încrezut. Ei se contopesc și totul devine perfect.

IRINA:  E o armonie.

 

„Haina e vie, de fapt.”

 

VALENTINA: Pentru noi haina e vie pentru că depunem în ea suflet și optăm pentru haine slow fashion: mai puține, de calitate și mai durabile.
IRINA:  „Sunt prea sărac să port haine ieftine” – aceasta trebuie să fie deviza fiecărui.

VALENTINA: Plus, când cumpărăm haine ieftine și le aruncăm peste o lună și poluăm și pământul și până la urmă tot pe noi ne afectează. Eu mă gândeam că eu, ca om care creează ceva, prefer să fac mai puțin, dar haina să fie vie. Înainte la o ie se lucra luni de zile și se punea atâta suflet că ea devenea vie și se transmitea din generație în generație. Și undeva poate este și o dorință a noastră ca hainele să devină mai puține în dulap, dar să fie mai îngrijite, mai îndrăgite, cu mai mult suflet, păstrate… să ne gândim puțin la alte lucruri.

Aici deja vorbim despre responsabilitate. Cum influențăm responsabilizarea?

 

„Educarea publicului e un proces de lungă durată.”

 

VALENTINA: Pe de o parte noi suntem prea mici pentru a schimba ceva global. Dar eu cred că oamenii care se întorc la noi, cei fideli, o fac pentru că au fost cuceriți de atitudinea noastră față de haine. Ne străduim să dăm calitatea maximă pe care o avem, noi le povestim că haina este vie de fapt. Nu influențăm foarte multe persoane, dar fiecare client nou, care își schimbă percepțiile, este o mică victorie.

IRINA:  Și ar fi bine ca această idee să se educe din familie. Să ne concentrăm pe calitate. În societatea noastră încă nu este o cultură a vestimentației, nu știm să analizăm lucrurile și să stabilim prioritățile.

 

„La nivel global e greu de vorbit despre modificări, totuși cred că o să vină o zi în care atitudinea oamenilor o să se schimbe. Și aici vorbim nu doar despre atitudinea față de haine, ci și despre atitudinea față de ei înșiși, față de pământul pe care călcăm, față de apa pe care o bem.”

 

Vestimentația este despre croi sau despre cum te simți?

IRINA:  Despre amândouă.

În atelierele care fac haine la comandă, există un crez: Haina înseamnă întâi croi, apoi croi și iar croi! Dacă partea tehnică merge bine, atunci va apărea libertatea, vei simți că haina e a ta.

VALENTINA: Și prelucrare, și nagâț, și caracter. Orice are caracter. În orice haină este un nagâț al ei.

Cum trebuie să  fie clientul care îmbracă hainele RAMURI?

 

Să se simtă liber și firesc. Sunt două sentimente care demonstrează că oamenii ne acceptă hainele.

 

VALENTINA: Libertatea e soră cu încrederea. A fi deosebit înseamnă a fi liber și puternic și responsabil.

IRINA:  Oamenii noștri nu știu a îmbrăca hainele în mod firesc, cu nonșalanță, cu o eleganță firească. Noi nu avem discreția vestimentară, noi abia o educăm.

Există un apogeu pe care vă doriți să-l atingeți?

 

„Ca în orice lucru, idealul tău crește o dată cu tine. Nu ne-am pus un apogeu. Încercăm să fim aici și acum, mai bune decât am fost ieri. Vrem să creștem…”

 

Persoană pentru care să creați?

IRINA: Hugo Jacomet, autorul revistei online Parisian Gentleman.

VALENTINA: Aș vrea să fac costume cinematografice.

Ce nu ați face niciodată?

VALENTINA: Nu aș ieși afară niciodată fără haine, fără armură.

IRINA:  Bum… tî-dîm… nu am răspuns… Viața este foarte imprevizibilă, totul este posibil.

Urmărește-ne pe Instagram

@ designcafeclub.md
📸Abilitățile și creativitatea fotografului arhitectural pot schimba viziunea și perceperea obiectului arhitectural de către privitor. 💡Acest lucru îl demonstrează concursul anual de 📷fotografie arhitecturală organizat, deja al 8-a an, de Architectural Photography Award în colaborare cu Sto și susținută de  World Architecture Festival @worldarchfest. 📌Lista nominalizărilor de anul acesta a fost selectată din aproape 2000 de înscrieri din 42 de țări. 🔝Vezi care sunt cele mai bune fotografii accesând link-ul din Bio ☝️
🌍Un gastrobar la hotelul boutique din pustia unei păduri scandinave, nu prea departe de Hønefoss, Norvegia. 📌Așa arată propunerea arhitectului - o clădire compactă, dar totuși destul de spațioasă, cu 2 săli separate pentru a avea o halbă, a petrece timp cu prietenii sau pur și simplu a contempla peisajul frumos din jur. 💡by @alex_nerovnya 📍Norway. 2019

#designcafeclub#dcc #dcclifestyle
#architecture#design#architect#norway#oslo#alexnerovnya
🏨Hotel în stil neoclasic în onoarea marelui Firmino Didot. 🤔Întreg proiectul îl puteți vedea în 📰articolul de astăzi. 😊
🔗Link-ul în Bio☝️
🔻Dacă urmărești tendințele în Designul de Interior sau vrei să-ți renovezi bucătăria, acest articol este pentru tine. 👇Vezi care sunt trendurile în bucătărie pentru anul 2020, 🔗link-ul îl găsești în descrierea paginii. ♥️
🔥Un design de produs ingenios și original de la Otília Andrea Erdélyi @otiliaerdelyi. 🤔Interesant cum ar arăta pentru un număr mai mare de ouă?!🥚 #inktober #sketchzone #gillde#sketch_arq #practice #sketching#ideation #instasketch #sketchy#productdesign #industrialdesign#ideation #produktdesign#dailysketch #graphicroozane#productsketch #id #idsketching#thumbnails #idsketches #idsketch#sketch #sketches#thumbnailsscribbles #digitalsketch#designinspiration #ideasketch#designinspo #sketchbookBy
✨Ne amenajăm living-ul în dependență de dorințele noastre sau💡 inspirați din poze de pe Pinterest, dar cu toate acestea facem ❌ greșeli. 🔻Trebuie să ții cont de suprafața pe care o ai și stilul pe care l-ai ales atunci când alegi să-ți renovezi sau amenajezi living-ul. 👇Însă la ce trebuie să atragi atenția atunci când îți amenajezi living-ul află din articolul de astăzi. 🔗Link-ul îl găsești în descrierea paginii ☝️