Asta făceau înainte să creeze mașini. 5 branduri care la început nu erau chiar „auto”

Asta făceau înainte să creeze mașini. 5 branduri care, la început, nu erau chiar „auto”

  • martie 28, 2019
  • Timp de citire:4 minute
Asta făceau înainte să creeze mașini. 5 branduri care, la început, nu erau chiar „auto”

Le vedem pe drumurile centrale ale marilor metropole, dar și pe cele ale provinciilor. Automobilele au devenit parte indispensabilă ale societății contemporane și pare că brandurile etalate pe capotă au existat dintotdeauna. Într-adevăr, multe dintre ele au o istorie frumoasă, însă începuturile acesteia nu sunt neapărat legate de automobile. Îți povestim mai jos istoriile a cinci branduri de mașini, care la început nu erau foarte „auto”.

1 Opel

Opel este, probabil, unul dintre cele mai disponibile branduri auto existente pe piață, fiind și unul dintre cele mai vechi. Înființând compania în 1862, Adam Opel produce prima sa mașină abia în 1899. Ce a făcut 37 de ani? Tot mașini, doar că de cusut!

Totul a început în orașul Russelsheim, unde Adam Opel își crea mașinile de cusut. Unele dintre ele erau personalizate și chiar erau de succes. Afacerea mergea atât de bine, încât acesta a decis să-și schimbe chiar și sediul într-o clădire mai mare. Chiar înainte de relocarea afacerii, domnul Opel a început să vândă biciclete. Cea de-a doua linie de produse a companiei s-a dovedit a fi de mare succes, depășind producția de mașini de cusut. Autovehiculele au urmat în scurt timp, după un parteneriat cu dl. Friedrich Lutzmann, ceea ce nu a fost inițial reușit. În pofida acestui fapt, anume acest pas a deschis calea pentru noua afacere, datorită căreia numele îi este cunoscut în întreaga lume.

2 Peugeot

Peugeot este, la fel ca și Opel, cunoscut pentru bicicletele pe care le-a produs înaintea automobilelor. Puțini însă știu că acesta nu a fost primul lor produs. Compania a început prin a produce râșnițe de cafea, piper și sare. Ultimele două sunt pe piață și în prezent.

Compania a mai produs lame de ferăstrău, roți de sârmă, rame de umbrelă, tije de oțel și multe altele. Abia după aceasta au urmat bicicletele. Și după ele, automobilele. În 1889 Peugeot prezenta primul său automobil, care avea doar 3 roți, iar un an mai târziu, prima mașină cu 4 roți și motor pe benzină.  Abia în  1948, compania scoate pe piață Peugeot 203, primul model de automobil cu caroserie integrală. Peugeot a fabricat, de asemenea, în timpul Primului Război Mondial, arme, vehicule militare și proiectile.

3 Hyundai

Producerea de automobile este doar un segment al companiei Hyundai Group, cunoscută în prezent pentru producerea aparatelor electronice, precum și pentru implicarea sa în industria grea. Și totul a început de la construcții. În 1947, coreeanul Chung Ju Yung fonda Hyundai Togun, compania-mamă a grupului de astăzi, care era o companie de inginerie și construcții.

Hyundai Motors, segmentul care producea automobile este deschis abia 20 de ani mai târziu. În 1968, în colaborare cu Ford Motor Company, Hyundai creează primul model de automobile – Cortina, care apare sub emblema Ford. Primul automobil coreean veritabil a luat naștere abia în 1975. Deși obișnuim să îi asociem numele cu industria automobilistică, în prezent, Hyundai Group se concentrează pe producerea ascensoarelor, administrarea serviciilor ce țin de containere și turismul către Muntele Kumgang.

4 Skoda

Povestea din spatele Skoda, cea de-a doua cea mai veche marca cehă de automobile, este legată, la fel, de biciclete. În spatele unei companii industriale care a construit biciclete și a decis să-și extindă afacerea, sunt doi fondatori: un inginer și… un librar. Este vorba despre Vaclav Laurin și Vaclav Klement, ambii pasionați de biciclete.

Istoria spune că Vaclav Klement, librar în propria librărie, a cumpărat odată o bicicletă germană făcută de Seidel & Naumann. Vehiculul avea însă o problemă, pe care librarul a raportat-o ​​ companiei de producție cu o scrisoare scrisă în limba cehă, limba sa maternă. Răspunsul pe care l-a primit de la producătorul de biciclete german l-a supărat pe domnul Klement atât de mult, încât a înființat un atelier de reparații a bicicletelor. În 1895, acesta s-a asociat cu Vaclav Laurin, fondând Laurin & Klement, și au început a construi biciclete, care s-au dovedit de succes în competiții. După, în 1898, au început să producă motociclete, iar mașinile au urmat după aceea, în 1905.

5 Toyota

Toyota este unul dintre cei mai mari producători de automobile din lume, chiar dacă nu se ocupă cu asta de la înființare. Compania a devenit cunoscută întâi în industria textilă, datorită războiului de țesut automat. Succesul a fost garantat de sistemul de identificare a erorilor care oprea procesul de producere când apărea vreo problemă.

Fondatorul Toyota, domnul Sakichi Toyoda, a vândut brevetul unei companii britanice, care a finanțat dezvoltarea companiei, iar astfel a ajuns să producă mașini. Inițial, mașinile au fost vândute sub numele de Toyoda, dar ulterior numele a fost schimbat în Toyota. Prima mașină cu emblema Toyota a afost scos pe piață în 1935.

Urmărește-ne pe Instagram

@ designcafeclub.md
Un interviu cu Viktoria @viprada despre fotografie și emoții, descoperiți în interviul video de pe 👉designcafeclub.md 🖤
Societatea din Xangjiang bazată pe Shanghai a proiectat librăria "chongqing zhongshuge" din China, cu o scară escher care crează o iluzie optică imposibilă.

V-ar plăcea să ajungeți aici?

Photo by @harimaolee 
#designcafeclub #designboom #architecture #bookstore #escher #staircase #lookingup_architecture #lookupotd#architecture #arquitectura#lookingup #arkiromantix#jj_architecture #ic_architecture#ptk_architecture#instagram#vscocam#lookingupbuildings #arquitecturamx#arkiminimal#vsccam #ig_architecture#tv_pointofview #building #streetview#up #upthere#archi #archidaily#rustlord_unity#bestworldshots
🔻Ești curios/ă să afli care sunt etapele de elaborare a unui Design corect? Dacă da, va trebui să fiți cu ochii pe noi pentru că vă vom prezenta aceste etape în mai multe părți. 📌Astăzi pe www.designcafeclub.md vorbim despre doi factori fiziologici, obiectivi care dictează construirea unui interior: cel funcțional și cel ergonomic.
Accesează Link-ul din Bio și spune-ne dacă articolul de astăzi ți-a fost de folos🖤☝️
#designcafeclub#interiors #design
Reflecția portului Tazacorte situat pe coasta de vest a orașului La Palma.
O adevărată creație arhitecturală!

Image by @mx.jack.
#designcafeclub #digitalart#architecturephotography#designboom#canaryislands#building#streetview#up#upthere#archi#archidaily#rustlord_unity#bestworldshots#lookingup_architecture#lookupotd#architecture#arquitectura#lookingup #arkiromantix#jj_architecture
📌Astăzi îți vorbim despre pardoseli, tavane, fațade - într-un cuvânt FINISAJE. 
Recomandăm în acest sens pe cei de la Material MD @material_md_showroom care vă permite să găsiți toate soluțiile necesare pentru finisări într-un singur loc. 🛒

Pentru detalii accesați Link-ul din Bio☝️
#designcafeclub #finisaje #pardoseli #fatade #interiordesign #inspiration #showroom
”Micul adăpost” din Bangkok al firmei Department of Architecture co. încorporează o fațadă strălucitoare de lemn și policarbonat șindrile, prevăzute ca peștii de pește pentru a deveni un plan arhitectural etanș. 
Nu-i așa că arată minunat?
Photo by @wisont
#designcafeclub #designboom#architecture#hotel#bangkok#lookingup_architecture #lookupotd#architecture#arquitectura#lookingup#arkiromantix#jj_architecture#architecturephotography#sendinglove#airbnb#beautifuldesign#finearchitecture