10 tendințe în packaging - Design Cafe & Club

10 tendințe în packaging

  • mai 13, 2019
  • Imagini:99designs.com
  • Timp de citire:4 minute
10 tendințe în packaging

Ne fac cu ochiul și ne ademenesc de pe vitrine și, chiar dacă ne-am cam săturat de consumerismul care ia amploare, tot mai suntem tentați să cumpărăm unele produse doar pentru că arată bine. Ambalajele au deviat demult de la funcția lor de a acoperi ceva și s-au transformat în artă. Și așa cum în orice artă există curente, are și packaging-ul trendurile sale. Iată care sunt cele 10 tendințe ale lui, în 2019.

  1.  Simplitatea

Minimalismul  a fost mult timp în top și se pare că nu are de gând să ne părăsească. Cel mai greu în această tendință este să identifici simbolul care ar face publicul să perceapă cât mai bine mesajul. Cert este faptul că, dacă îți reușește, vei fi în același tempo cu societatea, care se mișcă alert fără a sta să contemple prea mult la un ambalaj.

  1.  Pastelurile

Observăm o ascensiune a feminității, astfel reintroducerea pastelurilor în topul preferințelor în design era inevitabilă. Venind ca o reacție naturală la culorile hiper-stimulatoare și explozive cu care ne-a fost atrasă până acum atenția, culorile pastelate vorbesc despre latura sensibilă a noastră. Pastelurile reprezintă o alegere excelentă pentru a crea un efect calm, palid. Acestea oferă produselor o aură sinceră și caldă, care transmite un mesaj plăcut și primitor potențialilor clienți.

  1. Doodle packaging

Schițele simple și haioase atrag atenția unui public larg – de la 9 până la 90 de ani. Acest tip de desen amintește de copiii energici, fericiți și norocoși și anume din această cauză ni se par amuzante. Utilizarea lor pe ambalaje pot transforma un produs într-un univers distractiv care s-a născut din imaginația cuiva și este împărtășit cu lumea. De asemenea, dodles constituie un mod minunat de a descrie ce se află în cutie.

  1. Postere/eroi de film

Acest tip de ambalaje au efect mai ales asupra fanilor. Tocmai din această cauză, motivele utilizate trebuie alese cu atenție. Eroii unui film reușit ales vor reuni într-un front comun admiratorii acestuia, fanii ocazionali și chiar și colecționarii înrăiți. Atunci când sunt folosite pe produse, personajele evocă aceeași dragoste, admirație și narațiune ca postere de film reale. Astfel cucerind amintirile și asociindu-se cu jocul.

  1. Cuvintele mari

Dacă ești în căutarea unei modalități  de a trimite un mesaj clar și tare despre produsul tău, cuvintele scrise lizibil și chiar evidențiate, ar putea fi ceea ce cauți. Fie amuzant sau serios, un mesaj clar va funcționa atâta timp cât este scris cu un font îndrăzneț și ușor de citit. În combinație cu o alegere înțeleaptă a culorilor, ambalajul poate deveni un succes.

  1. Forme și materiale evidențiate

Mulți clasifică acest ambalaj ca unul extrem. Chiar și așa, acesta este extrem într-o manieră pozitivă. Ambalajul este o metodă ușoară de a atrage copiii și pe cei care îndrăgostiți de artă. În momentul în care ambalajul tău arată ca un trunchi de copac sau ca o ramură de bambus, nu ai avea nevoie de prea multe cuvinte pentru a cuceri cumpărătorul, e de ajuns doar logo-ul companiei pentru a obține un ambalaj personalizat și original.

  1. Vintage packaging

Nu poți merge înainte fără să-ți cunoști trecutul. Trecutul este înrădăcinat în actuala noastră realitate colectivă, motiv pentru care designul de epocă se bucură de o reactualizare. Designul vintage este o modalitate eficientă de a demonstra dedicarea la un anumit nivel de calitate, probabil neschimbat de la crearea produsului, timp de decenii sau secole. Vintage povestește o poveste despre tradiție, respect și pasiune, elemente care rămân în viață, nu doar în packaging.

  1. Fotografie

Fotografia a fost întotdeauna strâns legată de design. Mesajul vizual complex pe care o fotografie îl poate transmite are puterea de a te face să te oprești. De asemenea, fotografia oferă designerului libertatea de a face un colaj nebun, cum ar fi un urs bucătar.

  1. Efecte holografice

Stratul de folie holografică poate transforma obișnuitul în extraordinar. Adâncimea, trei dimensiuni și o gamă variată de culori adaugă eleganță și valoare pentru orice pachet. Holografiile pot da un efect metalic nepătat de plastic sau hârtie, care aduce luminozitate și fidelitate oricărei compoziții.

  1. Gradienți vibranți

De la apariția designului plat, gradientele au fost inactive, așteptând „momentul potrivit” pentru a se întoarce în packaging. Și se pare că acest moment a venit. Acum, pe polițe, vedem mai multe gradiente colorate, ce adaugă adâncime și formă ambalajelor.

 

Instagram has returned invalid data.